Dobyť trh s oblečením je jedným z najťažších cieľov, ktoré si môžete dať, keď začínate podnikať. A presne takto sa rozhodli manžeščlia Stanka a Maritn Peckovci zo Žiliny – chceli robiť to najlepšie fitness oblečenie na Slovensku a hovorili si – prečo sa nestať aj svetovou jednotkou v tomto segmente? O akej značke je reč? Už ste videli Nebbia mikiny? Tak presne s touto značkou sa rozhodol manželský pár preraziť. Ako im to spoločne išlo?
Začiatky neboli jednoduché
Značka Nebbia vznikla v roku 1997 a hoci v tej dobe na trhu veľká konkurencia nebola, začiatky neboli vôbec jednoduché. Začať z ničoho nie je nikdy jednoduché. Spoločnosť sa špecializovala hlavne na fitness a kulturistiku, medzi najobľúbenejšie výrobky patrili Nebbia pánske tepláky či tričká, aj keď v tomto období ešte ženské oblečenie v ponuke nebolo, Nebbia zaznamenala veľký záujem o výrobky a už o rok neskôr bol vyvezený prvý výrobok do zahraničia. V roku 1999 bola zaradená aj dámska kolekcia a už v roku 2000 sa Nebbia stala jednotkou na slovenskom trhu.
Aj Nebbia mala problémy
Všetko vyzeralo rozprávkovo, tričká Nebbia sa predávali okrem Slovenska aj v Maďarsku a Česku, spoločnosť sponzorovala špičkových kulturistov a všetko vychádzalo. A vtedy Nebbia urobila chybný krok – v roku 2003 začala expandovať a začala vyrábať funkčné bundy, termoprádlo či turistické nohavice. A toto sa Nebbii stalo takmer osudným, až v roku 2011 sa vzdala tejto cesty a opäť sa začala špecializovať iba na kulturistiku a fitness, to, v čom bola jednotkou.
Správne rozhodnutie
V roku 2012 značka vyradila z ponuky všetky produkty, ktoré nesúviseli s fitnessom a to bolo to najlepšie rozhodnutie, aké mohli majitelia urobiť. V roku 2014 Nebbia exportuje svoje výrobky do 20 krajín vrátane Ruska či USA. A aby toho nebolo málo, v roku 2015 je Nebbia oficiálnym dodávateľom oblečenia pre najväčšiu kulturistickú súťaž na svete – Mr. Olympia a stáva sa tak jednotkou vo východnej Európe. A aké sú vízie majiteľov? Stať sa svetovou jednotkou a my držíme palce.
Leave a Comment