Aby ste boli v práci efektívnejší a mali z nej radosť, je pochopiteľné, že okrem dobrého platového ohodnotenia zohrávajú dôležitú úlohu aj vzťahy na pracovisku. Niektorí z nás velebíme svojich kolegov a niektorí práve naopak, najradšej by sme boli, keby chodili do práce, keď tam zrovna nie sme my. Čo ale robiť pre to, aby ste si udržali dobré vzťahy na pracovisku?
Neriešte svoje súkromné problémy. Kolegov to nezaujíma
Vždy, keď prídete do práce, riešite s kolegami to, že vaše dieťa ráno nechcelo piť kakao a museli ste mu variť ovocný čaj? Úprimne, takéto problémy nikoho nezaujímajú. Jedine iba vtedy, ak sa vás kolegovia pýtajú, či vás deti ráno poslúchali alebo vám ráno odvrávalo. Nevešajte na nos svojim kolegom takéto nepodstatné veci. Ich to nezaujíma. Verte, že časom im takýmito rečami začnete liezť na nervy a budú sa vám vyhýbať.
Ochota pomôcť
„Kolegovci“ by si mali pomáhať, ak jeden z nich má akýkoľvek problém. Ak budete neochotní svojim kolegom pomôcť aj pri takej situácii ako nastavenie fontu v Microsoft Word, neočakávajte, že budete v tíme obľúbení. Keď si s niečím neviete poradiť, ale napriek tomu sa snažíte, váš kolega ochotu ocení a ide hľadať pomoc ďalej. Ak ale budete na neho zazerať, keď za vami príde s prosbou o pomoc, dobré vzťahy mať s ním určite nebudete.
Práca je to, čo nás živí. Vytvorte si hneď pri nástupe do práce dobré vzťahy. Samozrejme, v každej robote sa nájde závistlivý neprajník. Preglgnite však tento fakt a sústreďte sa len na tých kolegov, ktorím ide o to, aby si s vami tiež vytvorili dobrý vzťah.
Leave a Comment