Každý dobrý catering si vyžaduje organizáciu a znalosti o príprave veľkého množstva chutného jedla. Vyskúšajte niekoľko overených tipov a trikov pre efektívny catering, aby ste zlepšili svoje schopnosti, dosiahli spokojnosť u zákazníkov a v neposlednom rade ušetrili isté množstvo času a financií pri príprave. Ponúkame vám 6 užitočných rád pri chystaní cateringu.
1. Príprava v predstihu
Catering je špecifická gastronomická služba, využívaná pri podujatiach a akciách rôzneho charakteru. Vo všeobecnosti môže zahŕňať prípravu jedál, zabezpečenie obsluhy a záverečné upratovanie. Uskutočňuje sa na ľubovoľnom mieste podľa dohody medzi sprostredkovateľom a zákazníkom. Pokiaľ gastro zariadenie čaká catering, nemalo by podceňovať predčasnú prípravu. Je kontraproduktívne riešiť požiadavky na poslednú chvíľu a tým narušiť celý systém cateringu.
Nachádzajú sa v objednaných pokrmoch čerstvé suroviny s krátkym dátumom spotreby? V tomto prípade využite svoje gastro vybavenie a začnite variť večer pred akciou, poprípade počas nasledujúceho dňa. Najskôr sa skúste pustiť do chystania studených jedál, ako sú napríklad šaláty a ovocné misy. Včasná príprava je obzvlášť prospešná, najmä pri akciách s veľkým množstvom ľudí.
2. Vytvorte praktické menu
Ak gastro zariadenie ponúka príliš širokú cateringovú ponuku, vytvára riziko straty času pri príprave jedla a jeho plytvanie počas samotnej akcie. Menej možností znamená, že hostia budú mať na výber z prehľadnej ponuky a vy dokážete uvariť všetky objednávky organizovaným spôsobom. Kvantita neznamená vždy kvalitu a preto sa so zákazníkom dohodnite na chutnom menu v primeranom množstve. Pri servírovaní nezabudnite na jednoduché názvy jedál a zoznam alergénov, aby ľudia vedeli, čo budú konzumovať.
3. Gastro vybavenie: Hygiena je základ
Uistite sa, že gastro vybavenie, s ktorým pracujete, podlieha všetkým hygienickým predpisom. Dosky na krájanie odlíšte značením, napríklad nálepkami. Kontaminácia jedál je totiž vážna záležitosť, najmä keď sú medzi hosťami ľudia, intolerantní na rôzne suroviny. Na príbory, poháre a taniere si zaobstarajte univerzálne čističe a dezinfekcie – hostia len veľmi ťažko ocenia gastro zariadenie, ak nájdu na tanieri zvyšky jedál, či odtlačok rúžu na pohári.
4. Šetrite potravinami a myslite ekologicky
Prípravu jedla a ekologické činnosti s ňou spojené vykonávajte aj na základe priestorov, v ktorých sa bude catering uskutočňovať. Ak ide o vašu prevádzku, skúste si efektívne rozvrhnúť miesto v chladiacom zariadení. Mäso nenechávajte v chladničke bez žiadnej úpravy. V predstihu ho obaľte, aby ste ho pred začatím akcie rovno mohli tepelne spracovať. Ak sa akcia koná na inom mieste, menu zabaľte do príslušných obalov. Najlepšou z možností sú takzvané eko obaly. Sú šetrné k životnému prostrediu, rýchlo sa rozložia a môžu sa opakovane spracovať. Súčasné eko obaly nájdete v rôznych tvaroch a veľkostiach, v závislosti od vašich preferencií.
5. Profesionálny a prívetivý prístup personálu
Prezentácia podniku je veľmi dôležitá. Nie nadarmo sa hovorí, že jedlo je len také dobré, ako osoba, ktorá vám ho podáva. Interakcia s hosťami je pri cateringu nevyhnutná, no dbajte na to, aby bol prístup obsluhy na vysokej úrovni. Hostia ocenia gastro zariadenie, ktorého pracovníci sa chcú uistiť, či im jedlo chutí. Nezabudnite na zdvorilostné frázy pri servírovaní, ale aj pri debarasovaní, teda odnášaní použitého riadu zo stola.
6. Koniec akcie: Čo so zvyškami jedla?
Šetrenie surovinami zohráva podstatnú úlohu aj pri zakončení cateringovej služby. Ak hostia neskonzumovali všetko menu, nevyhadzujte ho. Koniec koncov, váš klient si zaň zaplatil. Na zabalenie zvyšného jedla použite už spomínané eko obaly. Pokiaľ to nie je nutné, nenaliehajte na zákazníka s platbou v momente, ako sa podujatie skončilo. Počkajte, kým sa situácia upokojí a otázku financií vyriešte s profesionálnym prístupom.
Leave a Comment