Úspech a podnikanie

Chcete uspieť v podnikaní? Držte sa tohto

O športovcoch sa hovorí, že za ich úspechom nie je iba talent, ale hlavne tvrdá drina. Talent je iba 20 % z ich úspechu, ďalších 80 % sú slzy, krv a pot. A to isté platí aj o podnikaní, dobrý nápad je tiež iba 20 % z úspechu, zvyšných 80 % musíte vybojovať vlastnými rukami. Ale ako preraziť dnes, keď je na trhu obrovská konkurencia a aby ste prišli s niečím novým, musíte sa pekelne zapotiť? Pamätajte na to, že dobrý nápad je iba pätina úspechu. Pokojne môžete uspieť, aj keď prídete s rovnakou ideou, ako desiatky ďalších, dôležité je, aby ste sa držali tohto.

 

shutterstock_236191663

Nesnažte sa rýchlo zbohatnúť

Čo? Veď podnikanie je o tom, aby ste vykazovali zisk. Áno, to je, ale prečo sa zamerať iba na zisk, keď by pre vás malo byť najdôležitejšie uspokojiť zákazníka či klienta. Keď sa o vás rozšíri, že robíte veci poriadne, prídu ďalší a ďalší a váš zisk bude vyšší a vyšší. Mohli by ste sa snažiť vyryžovať čo najviac na tých luďoch, ktorí ku vám prišli, ale veľmi rýchlo by ste ich odohnali. A potom by už ďalší neprišli. Z dlhodobého hľadiska je oveľa výhodnejšie zamerať sa na spokojnosť každého zákazníka ako na vaše zisky.

Odlíšte sa

Keď prídete na trh, kde je usadených už 5 firiem, ktoré podnikajú v rovnakej oblasti ako vy, uspejete jedine vtedy, keď to budete robiť inak ako ostatní. Ak začnete robiť biznis tak isto ako všetci, prečo by si vás mali zákazníci vybrať? Odlíšte sa, buďte fialovou kravou v obyčajnom stáde. Síce sa nebudete páčiť každému, no tí, ktorí si vás obľúbia, povedia o vás ďalším a ďalším.

Robte veci s radosťou

Musíte byť presvedčený o tom, že to, čo robíte, robíte najlepšie ako viete. A keď k tomu pridáte nadšenie a vášeň, ľudia to vycítia. Možno si myslíte, že ľudia sa rozhodujú logicky. Blbosť, rozhodujú sa podľa svojich pocitov a emócií. Ak z vás budú cítiť príbeh a emócie, vyberú si vás. Koho by už len chytilo za srdce niečo nie úplne najhoršie, ale bez duše, bez energie a bez životného nadšenia. Presne tak, skoro nikoho. Preto sa zamerajte sa na emócie. Aj pamätajte si – nebojte sa investovať do reklamy. PR je dôležité.

Leave a Comment