Jednoduchá otázka na začiatok: Kde si myslíte, že vás navštívia potencionálni zákazníci skôr? Vo vašej kancelárii alebo na vašom webe? Áno, najprv si vás „preveria“ na webe, a až keď ich presvedčíte o vašich kvalitách svojou stránkou, sú ochotní vás navštíviť aj osobne resp. kúpiť si vaše služby a výrobky. Na prvom dojme záleží, od koho by ste si radšej kúpili auto? Od predavača, ktorý vám je sympatický a máte s ním niečo spoločné alebo od človeka, ktorého nemôžete ani cítiť? Preto sa prezentujte sympaticky, vystupujte tak, aby si vás ľudia obľúbili, áno, ide to aj cez web, buďte niečím výnimočný.
Čo by ste mali mať na webe?
Obsah je kráľ, obsah tam pritiahne ľudí, kvalitný obsah presvedčí návštevníkov o tom, že čo robíte, robíte skutočne dobre. A čo je pre ľudí dôležité? Áno, kvalita. Nevytvárajte obsah len preto, aby ste sa zapáčili internetovým vyhľadávačom a nahrabali nejaké SEO body. Robte to preto, aby ste mali pridanú hodnotu pre svojich potencionálnych zákazníkov, dajte im zadarmo to, čo nikde inde nenájdu. Čo by to malo byť? Vyrábate nábytok? Urobte pre nich video návod, ako si môžu urobiť záhradné sedenie z paliet. Predávate ázijské potraviny? Dajte im recepty, vami overené, na tie najchutnejšie ázijské špeciality. Vymyslite si niečo, čím si ich získate.
Aj dizajn je súčasťou prvého dojmu
Je rok 2015, nechoďte na trh s kožou z mamuta. V múzeu by z vás istotne mali radosť, no čo sa týka internetových trendov, veľmi by ste nepochodili. Ako by mal vyzerať web? Jednoduchá a lineárna štruktúra, čistá grafika, dostatočne veľké písmo – nenechajte návštevníkov, aby museli hľadať lupu, použitie infografiky sa veľmi cení, používajte fotky, ale pozor – svoje vlastné fotky, keď predstavujete svoj tím, nepoužívajte fotku stiahnutú z fotobanky. Dajte tam kúsok seba, svoje fotky, texty nepíšte ako prezidentský prejav, píšte tak, ako sa bežne rozprávate s kamarátom. Buďte spontánny a uvoľnený. Keď sa týmto budete riadiť, prakticky ste vyhrali.
Leave a Comment