Úspech a podnikanie

Reklama, ktorá sa páči každému je nudná. Prečo?

Keď sa páčite každému, ste nudný. Hlavne, keď ste výrobok na trhu, kde sú ďalšie desiatky výrobkov, ktoré sa páčia alebo sa chcú páčiť každému. Snaha o to zapáčiť sa každému, je tak silná, že všetky výrobky sú pre vás skoro rovnaké. Nie je medzi nimi nič výnimočné, čo by vám hneď udrelo do oka. Nie je tam žiadny výrobok, ktorý by pôsobil ako žltý bager na zelenej lúke. Jasné, žltý bager na lúke sa nebude páčiť každému, no je natoľko výrazný, že sa odlíši od všetkých tých nudných výrobkov a zapamätáte si ho. Buď ho budete zbožňovať alebo ho budete neznášať. Ale  budete o ňom vedieť.

shutterstock_128335124

Reklama deformuje výrobky

Televízna reklama pomaly zomiera, prečo? Hlavne preto, že vás ruší pri pozeraní filmu a aj kvôli tomu, že ju robia tak, aby sa páčila každému. Prečo? Pretože ide o najdrahšiu reklamu, takže marketéri chcú zasiahnuť čo najširšie masy, aby sa im peniaze vrátili. Chcú sa zapáčiť každému, a tak sa ich reklamy stávajú nudnými. Ďalšia vec je pokrivené vnímanie, ktoré fungovalo kedysi – čím viac peňazí ste napumpovali do reklamy, tým sa výrobok lepšie predával. Bez ohľadu na jeho dizajn, kvalitu či funkčnosť. V niektorých prípadoch to fungovalo tak, že sa najprv spustila masívna kampaň, hoci produkt ešte nebol ani vyrobený. Takže sa nevedelo ani, ako bude chutiť, fungovať či vyzerať. A už sa predával.

Dnes to už nefunguje

Teda funguje, ale nie v takej miere. Už nestačí mať len nejaký výrobok a zaplatiť milióny za reklamu. Ľudia chcú výrobky, ktoré sú výnimočné, ktoré sú odlišné, ktoré sú, ako hovorí Seth Godin, fialová krava v stáde obyčajných kráv. Tiež reklama funguje ináč, mala by byť personalizovaná, nemala by ste človeka reklamou vyrušiť, mal by si vás vyhľadať sám a až tam začína vaša reklama – prístup k zákazníkovi, služby, ktoré dostane. Urobte dobrý dojem a dajte mu skvelé služby a on to o vás bude šíriť medzi svojimi známymi. Toto je najúčinnejšia reklama – odporúčanie od niekoho, koho poznáme. Toto je budúcnosť marketingu a nie milióny za televíznu reklamu.

Leave a Comment