Komerčné články Praktické tipy

Najčastejšie problémy pri expedícii balíkov: možno ste sa s nimi stretli aj vy

V dokonalom svete by sa každá zásielka dostala z miesta odoslania na miesto doručenia načas a v perfektnom stave. Bohužiaľ, niekedy dochádza k nepríjemnostiam, s ktorými sa môže stretnúť nielen zákazník, ale aj špedičná spoločnosť. Aké problémy môžu zastihnúť nákladnú prepravu počas expedícií balíkov? 

Nesprávne zabalenie výrobku

Jednou z hlavných príčin poškodených zásielok je nesprávne zabalenie tovaru, ktoré znižuje úroveň ochrany položiek vo vnútri. Balenie je zásadné, pretože zákazníci očakávajú, že sa ich objednávka doručí v neporušenom stave. Ako sprostredkovateľ určite nechcete počúvať negatívnu kritiku od klienta, a preto by bolo dobré podniknúť pri balení správne kroky. 

Ak nákladná doprava odosiela viac balíkov, mali by byť umiestnené na europaletách. Neukladajte produkty tak, aby cez paletu prečnievali. Použite baliacu pásku a investujte do kvalitného krabicového materiálu. Nové neopotrebované kartóny pomôžu zabrániť možnému poškodeniu nákladu. 

Omeškanie s doručením 

Vodiči nákladnej dopravy sa určite neraz ocitli v kolóne, či museli nutne natankovať kvôli nízkemu dojazdu. Aj keď za tieto faktory samotný prepravca nemôže, klient to pravdepodobne zoberie osobne a pri prevzatí naňho zosype vlnu negativity. Ďalšou prekážkou býva nesprávne sledovacie číslo balíka, čo má za následok sklamanie zo strany zákazníka, keď zistí, že mu bol doručený nesprávny tovar. 

Jednoduchým riešením je informovanie adresáta o odoslaní produktu. Cez mobil tak bude pravidelne kontrolovať stav svojho balíka, či už prostredníctvom aplikácie, alebo webu. Je potrebné čo najskôr oznámiť prípadné omeškanie doručenia aj to, či dopravný priemysel funguje len cez pracovné dni, alebo počas celého týždňa. Spoľahlivá nákladná preprava tak zabezpečí spokojnosť nielen pri rozvážaní po Slovensku, ale aj po celej Európe. 

Nepresné fakturačné informácie

Aj malé, ale nepresné detaily v informáciách o fakturácií môžu spôsobiť veľké problémy. Jedna vec je, keď je v popise odchýlka od skutočnej hmotnosti, či rozmerov nákladu. No oveľa väčšie problémy nastanú, ak expedujete balík a v polovici cesty zistíte, že ho prepravujete na úplne nesprávne miesto. Spôsobí to nemalú frustráciu, najmä ak vaša trasa zahŕňa stovky kilometrov do inej krajiny. 

Aby ste predišli takýmto problémom, viackrát skontrolujte fakturačné podrobnosti, v prvom rade adresu a kontaktné údaje príjemcu. Pre istotu si pred jazdou informácie nechajte uveriť aj u kolegu. Ak sa však predsa len vyskytnú problémy, nemusíte hneď panikáriť. Kontaktujte sa priamo so špedičnou spoločnosťou a požiadajte ju o pomoc. Na zmeny fakturácie budete spravidla potrebovať autorizačný list. Problém tak bude možné vyriešiť v priebehu niekoľkých dní. 

Poškodenie, alebo strata balíkov

Akonáhle zásielka vyjde z dverí skladu, môže sa počas cesty poškodiť, alebo ešte horšie, ani nemusí doraziť k dverám klienta, pretože sa stratí. Ako vodič nákladnej prepravy by ste sa s týmto problémom mohli účinne vysporiadať. Dôležité je konať rýchlo – v tom prípade si u klienta zachováte dôveru a investované peniaze sa nestratia. Ak by došlo k najhoršiemu, treba čo najskôr rozumne reagovať. Oboznámte klienta o tom, že produkt musíte vymeniť, alebo mu ponúknite zľavu. Ak máte tovar poistený, vysoká strata peňazí vám určite nehrozí. 

Zhrnutie

Proces prepravy so sebou často prináša potenciálne problémy, s ktorými sa prepravcovia stretávajú. Aj tie najmenšie detaily môžu mať vysoký vplyv na kvalitu nákladnej dopravy. Keď sa o ne postaráte, udržíte tak dobré vzťahy so svojimi dodávateľmi, distribútormi a zákazníkmi. Pred jazdou všetko skontrolujte, pokojne aj dvakrát, či trikrát. Veď nie nadarmo sa používa fráza „istota je guľomet“ (better safe, than sorry). 

Leave a Comment